Otoparklar, üzerine dökülen yağların, asitlerin ve karbondioksit gazlarının sonucu olarak sürekli agresif kimyasalların zararlı etkilerine maruz kalır. Tuzlu atmosfere sahip kıyı bölgelerinde yüzeyde biriken tuzlar, nemlilik, yağmur gibi iklim şartları ve buz çözücü tuzların etkileri bir araya gelerek korozif etkiler doğurur. Eğer beton yüzeyde çatlaklar mevcutsa bu etkiler artacaktır. Otopark Üzeri Su Yalıtımı işletme maliyetlerini düşürdüğü gibi yıpranmış zarar görmüş yüzeylerin bakımı için kapalı kalma sürelerini de kısaltmaktadır. Bir otopark işletmesi için sürekli hizmet verebilir olmak hayati önem taşır. Zayıf ve kusurlu yüzeyler araçların otopark içinde kaymasına ve kaza yapmasına sebep olabilir. Ağır yüklere ve kaymaya dayanıklı sistemler, kaymalara bağlı kaza riskini minimize eder. Taşıt trafiğine maruz düz otopark çatılarda, ters teras çatı kavramının temel yararları su yalıtım membranının korunması, su yalıtım membranının tüm yüzeye doğrudan doğruya yapıştırılması ve bundan dolayı inşaat aşamasında yüksek basma dayanım elde edilmesidir. Levhaların yüksek basma dayanımı ve dayanıklı elastik davranışı, basit ve ekonomik bir otopark yapısının uzun süreli çalışır kalmasını sağlar.

Projelendirmede Dikkat Edilecek Hususlar

Donatılı beton döşeme Betonarme çatı döşemesi veya meyil betonu en az % 2-2.5 olan bir eğim ile çatı yönetmeliklerine ve tavsiyelere uygun olarak tasarlanmalıdır. Su yalıtım membranı Su yalıtım membranı, yalıtım levhasının düz bir yüzeye serileceği gözününe alınarak düzgün bir şekilde serilmelidir (özellikle beton bloklardan gezilebilir teras olarak kullanılıyorsa uygun düzeltmelerin yapılması gereklidir). Taşıt trafiğine açık teras çatılarda muhtemel sızıntıları kolayca bulmak için yalıtım membranının bütün beton döşemeye yapıştırılması tavsiye edilir.